2016. november 22., kedd

Karácsonyi díszek

 A múltkor az egyik FB csoportban beleszerettem néhány díszbe. És eldöntöttem, hogy ilyet én is AKAROK. :)

 Többféleképpen is el lehet jutni a végeredményhez.

 Például szódabikarbónás gyurmával.
Rengeteg recept van fent a neten, képtelenség visszakeresnem, hogy kitől indult, de mindenki ugyanazt írja. Itt viszont nagyon szépen leírják a készítési folyamatot is: szinesötletek

A lényeg:

1 rész kukoricakeményítő
2 rész szódabikarbóna
1 1/4 rész víz

A rész az lehet bögre, csésze,bébiételes üveg, gramm, mindegy. :) Az arányok a fontosak! Az egészet össze kell főzni, a tejszerű trutyi egyszercsak besűrűsödik, és összeáll, utána vizesrongy alatt hagyni kell kihülni.

Ha nem hagyjuk kihülni, akkor nagyon puha marad, és nagyon nehéz vele dolgozni. Tapasztalat. Legközelebb megígérem, várok, és majd beszámolok róla, hogy TÉNYLEG emiatt volt e az én gyurmám extrém puha... ;)

 De, ha mindent jól csináltunk, akkor egy nyújtható, szaggatható gyurmaanyag a végeredmény. Ami gyönyörűen csillog, és hófehér... Tényleg szép! :)


De nem muszáj szódabikás gyurmát főzőcskézni! Lehet akár gipszkiöntőt is használni! 

A gipszport annyi vízzel kell összekeverni, hogy tejföl sűrűségű massza legyen, mehet a formákba, néhányszor az asztalhoz kell csapkodni, hogy a buborékok eltűnjenek, kb 1 óra után ki is lehet őket szedni, és hagyni kell teljesen megszáradni. Úgy vettem észre, hogy ha teljesen a formákban száradnak meg, akkor kiszedéskor nagyon sérülékenyek.

Amikor a gipszformámat rendeltem, ajándékba küldtek egy kis csomag Fimo Air Light gyurmát is. Ez valami csoda! Pillekönnyű, és a levegőn szárad. Ezekkel teszteltem a formámat, és hú. Fantasztikus! :)


Szóval a formákat többféleképpen is elő lehet állítani. Ami viszont számomra csodaszéppé tette, az a festés! A 3D-s mintákat szivaccsal festette be a hölgy, és gyönyörű struktúrája lett ettől! Semmi ördöngősség nincs a dologban, akrilfestékkel bekened a szivacsot, kicsit letunkolod egy papíron, majd finom mozdulatokkal pacsmagolsz! :) Fent látható az eredmény. :)

 Meg itt is:



Formázáshoz ebay-es, Penny-s keksz kiszúró formákat, sütipecsétet, illetve Fimo gyurmaformát használtam:


Festeni én akrilfestékkel szeretek, mert az vízálló lesz száradás után. ;)

Oh igen! Szívószállal lyukasztottam őket, még a száradás előtt! ;)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése